کد مطلب:231627 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:189

در فضیلت زیارت امام حسین
8- حضرت رضا (ع) از حضرت صادق سلام الله علیه روایت می كند كه از آن



[ صفحه 686]



جناب در مورد زیارت امام حسین سؤال شد، فرمود: پدرم گفت: هر كس قبر سیدالشهداء را زیارت كند و عارف به حقش باشد خداوند او را در زمره ی مقربین خداهد نوشت.

سپس فرمود: در اطراف قبر سیدالشهداء هفتاد هزار ملك غبارآلود و اندوهگین هستند و تا روز قیامت بر امام حسین علیه السلام گریه كنند.

9- هیثم بن عبدالله رمانی از حضرت رضا (ع) روایت كرده كه حضرت صادق علیه السلام فرمود: كسانی كه به زیارت سیدالشهداء (ع) می روند ایام زیارت از عمر آنها محسوب نمی گردد.

10- محمد بن ابی جریر قمی از حضرت رضا (ع) روایت كرده كه آن جناب به پدرم می گفت: هر كس امام حسین را زیارت كند و عارف به حق او باشد در عرش پروردگار با رحمت خداوند هم آغوش خواهد شد.

سپس این آیه شریفه را قرائت كرد: «ان المتقین فی جنات و نهر فی مقعد صدق عند ملیك مقتدر».

11- حسین بن محمد قمی از حضرت رضا علیه السلام روایت كرده كه فرمود: هر كس قبر امام حسین علیه السلام را زیارت كند، مانند كسی است كه خداوند را بالای عرش زیارت كرده باشد.

12- بزنطی گوید: یكی از اصحاب از حضرت رضا (ع) پرسید زیارت حضرت سیدالشهداء سلام الله علیه چه ثوابی دارد؟ فرمود: ثواب یك عمره دارد.

13- یونس بن عبدالرحمان از حضرت رضا علیه السلام روایت كرده كه فرمود: هر كس قبر امام حسین (ع) را زیارت كند مانند این است كه یك حج و یك



[ صفحه 687]



عمره به جا آورده باشد.

گوید: گفتم: حجةالاسلام از وی ساقط است، فرمود ساقط نیست، زیارت آن جناب حج ضعفاء می باشد، هرگاه قوت پیدا كرد باید حج خانه خدا را به جای آورد.

مگر نمی دانی كه در هر روز هفتاد هزار فرشته خانه خدا را طواف می كنند، و هرگاه شب بیاید صعود می كنند، و بار دیگر دسته ای دیگر نازل می شوند و كار آنها را انجام می دهند، و سیدالشهداء سلام الله علیه در نزد خداوند گرامیتر از بیت است، و در هنگام هر نمازی هفتاد هزار ملك غبارآلود و اندوهگین فرود می آیند، و بار دیگر صعود می كنند و دسته ای دیگر می آیند.

14- بزنطی از حضرت رضا (ع) روایت كرده كه از آن حضرت پرسیدم در چه ماهی سیدالشهداء (ع) را زیارت كنیم؟ فرمود: در نیمه رجب و نیمه شعبان.

15- علی بن حسان گوید از حضرت رضا (ع) روایت كرده كه آن جناب فرمود از پدرم سؤال شد چگونه حضرت سیدالشهداء را زیارت كنیم.

فرمود پس از اینكه او را زیارت كردید در مساجد اطراف قبر آن جناب نماز بخوانید، و در هر جا باشید این زیارت را بخوانید «السلام علی أولیاء الله و أصفیائه السلام علی أمناء الله و احبائه» تا آخر.